 |
|
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
Robert Expert

Založen: 25.10.2006 Příspěvky: 1244 Bydliště: Praha
|
|
Návrat nahoru |
|
 |
Sokolda Pozorovatel

Založen: 26.10.2006 Příspěvky: 99 Bydliště: Příbram
|
Zaslal: út únor 06, 2007 8:17 pm Předmět: |
|
|
No nechci bejt rejpal, ale příjde mi to jako opičárna, kdy chci aby něco fungovalo tak si to koupim , ale takhle to dodělávat ,to mi nesmí Včko do baráku...
Ale v Rámci pokusu to chápu.  _________________ Bel 945CZ a Letěnka
Oleje,maziva,autokosmetika. Pro Vás sleva z WWW |
|
Návrat nahoru |
|
 |
bobek Pozorovatel

Založen: 24.12.2006 Příspěvky: 70 Bydliště: Brno
|
Zaslal: út únor 06, 2007 8:58 pm Předmět: |
|
|
Sokolda napsal: | No nechci bejt rejpal, ale příjde mi to jako opičárna, kdy chci aby něco fungovalo tak si to koupim , ale takhle to dodělávat ,to mi nesmí Včko do baráku... |
Já bych to nebral jako dodělávání. Je vidět, e Josef je hlava otevřená, navíc hračička a snaí se prostě V1 dotáhnout k dokonalosti. V Praze to určitě nějaký smysl má, ovem kdy si představím, e bych tímto zásahem v Brně zredukoval falené poplachy z pouhých 3 míst na 2 nebo 1, tak je to zbytečné. Navíc u jsem si na ně zvykl a slouí mi pro kontrolu, e detektor funguje. V mých podmínkách V1 funguje naprosto spolehlivě, někdy vidí i za dva rohy a při mých elektrotechnických znalostech a dovednostech bych z něj tak moná jetě udělal topinku. _________________ Valentine 1 v.1.8 POP2, fw. 3.858
Naposledy upravil bobek dne út únor 06, 2007 11:23 pm, celkově upraveno 1 krát. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Robert Expert

Založen: 25.10.2006 Příspěvky: 1244 Bydliště: Praha
|
Zaslal: út únor 06, 2007 9:04 pm Předmět: |
|
|
Vzhledem k tomu, e výrobce k implementaci chladičů asi nepřemluvíme, je tato aktivita více ne chválihodná a pokud skutečně razantně pomůe, tak je to opravdu výborná věc. koda, e takovejch "kutilů" není více, moná by jsme se divili, respektive policajti by se asi divili :-) _________________ - www.antiradary.net www.beltronics.info www.escort-radar.cz a www.anti-laser.cz -
- Výhradní dovozce BELTRONICS, ESCORT a ANTiLASER do ČR - |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Josef Anonymní
|
Zaslal: út únor 06, 2007 10:35 pm Předmět: |
|
|
Sokolda napsal: | No nechci bejt rejpal, ale příjde mi to jako opičárna, kdy chci aby něco fungovalo tak si to koupim , ale takhle to dodělávat ,to mi nesmí Včko do baráku...
Ale v Rámci pokusu to chápu.  |
Bel 975 je vlastně svým způsobem v tomhle počasí chlazený detektor, který má oddělenou VF část od vyhodnocovacích obvodů, co je ideální. Moje V1 je za polovinu 975, take ta dodělávka mi vůbec nevadí, spí mě to baví.
Spí mě mrzí, e výrobci nejdou mnohem dále ne by mohli a naopak z detektoru dělají zařízení pro "blbé". Nějaký ikovný mikroprocesor a GPS a mohlo by to mít i POI, dělat statistiky, připojení i přes BT s PDA atd.atd. prostě na úrovni a ne takové hračky. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
msp_x Expert

Založen: 10.12.2006 Příspěvky: 539 Bydliště: Praha
|
Zaslal: st únor 07, 2007 12:07 pm Předmět: |
|
|
Josef napsal: |
Bel 975 je vlastně svým způsobem v tomhle počasí chlazený detektor, který má oddělenou VF část od vyhodnocovacích obvodů, co je ideální. |
Nechci rypat, ale VF cast + vyhodnoceni je v jedne a te same krabici (externi jednotka).
K technickemu reseni chlazeni V1 si dovolim dat 2 navrhy na vylepseni
1) Peltieruv clanek (spis efekt jeho pouziti) funguje nejlepe, pokud jsou jeho strany navzajem teplotne oddeleny, tj., zde by bylo dobre umistit nejaky teplotni izolant mezi spodek detektoru a chladic. Jinak je cely zbytek dna detektoru naopak ohrivan chladicem. Tedy podobny efekt, jako kdybychom chteli mistnosti ochladit otevrenim dveri lednicky :-)
2) Tez umisteni chladice by se dalo vylepsit. jeho umistenim na horni cast kvuli lepsimu odvodu tepla z chladice a tez protoze tam je peltier umisten blize k VF casti, tedy misto s predpokladanou nejvetsi citlivosti na zmeny teplot. Zde ale vidim nasledny problem s naslednym umistenim na (hadam) slunecni clonu. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
snail Expert

Založen: 30.10.2006 Příspěvky: 1423
|
Zaslal: st únor 07, 2007 12:33 pm Předmět: |
|
|
Jedna paní povídala - kamarád IT prý udělal pro praské taxikáře napojení 945 na navigaci a ve se ihned vysílalo do centrály, která to přeposlala vem taxikům.
Kupuji jak jsem nakoupila, ale pokud by to byla pravda... |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Josef Anonymní
|
Zaslal: st únor 07, 2007 5:55 pm Předmět: |
|
|
msp_x napsal: | Nechci rypat, ale VF cast + vyhodnoceni je v jedne a te same krabici (externi jednotka). |
Tak to jsem nevěděl, take vnitřní jednotka jsou jenom LEDky a repro, pak nechápu proč je to tak velké.
msp_x napsal: | K technickemu reseni chlazeni V1 si dovolim dat 2 navrhy na vylepseni
1) Peltieruv clanek (spis efekt jeho pouziti) funguje nejlepe, pokud jsou jeho strany navzajem teplotne oddeleny, tj., zde by bylo dobre umistit nejaky teplotni izolant mezi spodek detektoru a chladic. Jinak je cely zbytek dna detektoru naopak ohrivan chladicem. Tedy podobny efekt, jako kdybychom chteli mistnosti ochladit otevrenim dveri lednicky :-) |
Je tam sice vzduchová mezera, nicméně nějaký izolant by tam lo dát, to není problém.
msp_x napsal: | 2) Tez umisteni chladice by se dalo vylepsit. jeho umistenim na horni cast kvuli lepsimu odvodu tepla z chladice a tez protoze tam je peltier umisten blize k VF casti, tedy misto s predpokladanou nejvetsi citlivosti na zmeny teplot. Zde ale vidim nasledny problem s naslednym umistenim na (hadam) slunecni clonu. |
Chladič jsem umístil dole, ze dvou důvodů - jednak je tam přímo ofukován větracím systémem auta a jednak tam je VF část. Nahoře je jenom ovládací elektronika, teda alespoň u mé verze (viz obrázky na mých stránkách). Kadopádně díky za rady.
Jetě doplním, e Peltier má výkon cca 33W tzn. e hravě uchladí Valentine a pro letní teploty lze nasadit na chladič malý nízkoprofilový ventilátor, i kdy klima si s tím poradí bezproblémů. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Rob-in Pozorovatel
Založen: 5.1.2007 Příspěvky: 93 Bydliště: Praha
|
Zaslal: st únor 07, 2007 8:59 pm Předmět: Re: Chlazení detektoru |
|
|
Ten článek se mě líbí, uvauju na co by se hodil..
:-))
Jestli ten V1 funguje jinak teplý a jinak studený, tak to mě dost nemile překvapuje. Čekal bych e kovová konstrukce bude dobře převádět teplo.
Moná ale teplý funguje lépe..ty falené poplachy jsou asi díky větí citlivosti..kdy ho ochadí, tak se citlivost zhorí..teoreticky čím teplejí, tím by měl detekovat radar dříve, ne?
Chtěl jsem se zeptat, má být V1 přesně ve vodorovné poloze, nebo můe trochu na stínidle směřovat předkem dolů k silnici..? |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Josef Anonymní
|
Zaslal: st únor 07, 2007 10:17 pm Předmět: |
|
|
Chlazení elektroniky je běný jev, který sniuje um a zvyuje citlivost. Tento jev můeme vidět v v běném ivotě např. v CCD kamerách (telefon, webkamera, foták atd..). Někde naopak zvyí výkon (počítače, zesilovače atd.).
Chlazení se vyuívá i v astronomii, např. ochlazování zrcadel pro rychlejí vyrovnání teplot. Existují dva základní způsoby - s regulací nebo bez ní. Pokud chceme např. stabilizovat frekvenční obvody, můe řízeným chlazením dosáhnout velmi stabilní frekvence. Pokud si vezmeme standardní detektor elektromagnetického záření, musíme počítat s rozsahem pracovních teplot od -20 do +60 a zde stabilizovat frekvenci není nic jednoduchého. Pokud zařízení pokadé chladíme na teplotu blízkou pokojové pak je mnohem jednoduí dodret parametry detektoru. Existuje samozřejmě jiná stabilizace frekvence ne teplotní, nicméně je vidět, e velká část detektorů s tím má problémy a to nejen V1 ale i Bel.
Co se týká polohy - já pouívám zásadně vodorovnou na cloně spolujezdce. Detekce je někdy horí, někdy lepí, ale výhody podle mě převaují nad nevýhodami. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
msp_x Expert

Založen: 10.12.2006 Příspěvky: 539 Bydliště: Praha
|
Zaslal: čt únor 08, 2007 10:38 am Předmět: |
|
|
msp_x napsal: |
Z obrazku to neni moc poznat, ale vypada to, ze tam je pouzita stejna koncepce jako u starsich BELu, tedy VF cast je umistena oddelene ve stinenem krytu a pres konektory pripojena k plosnemu spoji, kde je zbytek vyhodnoceni. VF cast je pak tedy nahore :-)
S ofukovanim ventilaci ale mate pravdu, to mne nenapadlo. |
Asi má pravdu, nahoře je PLL fázový závěs AD4106 a dole jsou stíněné pomocné obvody, ale to není podstatné, chladí se celý kovový kryt detektoru a mám takový pocit, e není ideální kdy je detektor příli chlazený, optimální bude asi pokojová teplota. Nejvíce se detektor hřeje dole, nahoře je to v pohodě, protoe tam jsou součástky s příkonem v řádu stovek mW a je jich pár, zatímco dole do bude v řádu Watů. Peltier je umístěn v oblasti CPU. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Rob-in Pozorovatel
Založen: 5.1.2007 Příspěvky: 93 Bydliště: Praha
|
Zaslal: st únor 14, 2007 11:13 pm Předmět: |
|
|
Dnes jsem po delí jízdě sáhl na V1 a zdá se mě jen vlaný, myslí e je to potřebné chladit? Jak teplý je ten tvůj V1? Tak mě napadlo, jestli nemá nějaký horí kus, pokud se více hřeje..? |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Josef Anonymní
|
Zaslal: st únor 14, 2007 11:21 pm Předmět: |
|
|
Ne e by se detektor nějak hřál, ale spí jde o to, e se chová trochu jinak, kdy má detektor povrchovou teplotu 30 stupňů a nebo 20 stupňů, respektive, počet falených poplachů se chlazením o dost sníil, zatímco citlivost ,jak to tak zatím vypadá, se jetě zvýila. Já jsem hračička, take tohle řeení není nutné, ale proč to neudělat - tunnig jako kadý jiný  |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Rob-in Pozorovatel
Založen: 5.1.2007 Příspěvky: 93 Bydliště: Praha
|
Zaslal: st únor 14, 2007 11:25 pm Předmět: |
|
|
Aha..
Tak jsem zvědavý jak se bude chovat v létě a bude v autě 50 C
Nemám clima  |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Josef Anonymní
|
Zaslal: st únor 14, 2007 11:36 pm Předmět: |
|
|
Myslím, e se bude chovat podobně jako dosud, ale já mám klima a 50°C tam nám jenom po nastartování. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
|
|
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
|
|