Eversober Expert
Založen: 5.6.2007 Příspěvky: 1711 Bydliště: Praha a okolí
|
Zaslal: út červen 17, 2008 7:09 pm Předmět: Červíčci na Impulsu aneb co nás čeká.... |
|
|
Moderátor (Václav Moravec):
Konec května se stal na českých, moravských i slezských silnicích nejtragičtějím obdobím letoního roku. V předposledním květnovém týdnu vyetřovali policisté víc ne 3000 dopravních nehod. O ivot při nich přilo bezmála 30 lidí. éf dopravních policistů Martin Červíček přitom koncem dubna v rozhovoru pro Rádio Impuls sliboval:
Host (Martin Červíček):
My jsme se domluvili s jednotlivými regiony, e je potřeba zareagovat na tuto nepříznivou situaci, by dočasně nebo by v nějakém časovém rozmezí, jetě intenzivnějím způsobem moná na úkor plnění jiných kompetencí. Take my jsme teďka nějakým způsobem zintenzivňovali ten dohled nad bezpečností a plynulostí silničního provozu a jedná se opravdu o masivní nasazení sil.
Moderátor (Václav Moravec):
I přes tato slova éfa dopravních policistů Martina Červíčka se situace na silnicích v posledních týdnech nelepí. Naopak a proč? A není na místě změna taktiky? Nejen o tom bude řeč v následujících minutách. Pozvání k mikrofonu Rádia Impuls přijal po čase právě éf dopravních policistů Martin Červíček. Hezký dobrý den.
Host (Martin Červíček):
Dobrý den.
Moderátor (Václav Moravec):
Připomínám, e dnení Impulsy jsme připravili i díky posluchačům Rádia Impuls, kteří poslouchají své dopravní rádio a kteří také v průběhu dne psali a posílali formou sms zpráv své otázky na Martina Červíčka na číslo 774 999 888. Pokud se chcete stále jetě teď na cokoliv zeptat Martina Červíčka, éfa dopravních policistů, tak mu polete otázku ve formě sms zprávy na číslo 774 999 888. Kdy jste se, pane řediteli, stal éfem dopravních policistů a nahradil ve funkci vaeho předchůdce Zdeňka Bambase, tak jste měl za úkol zvrátit nepříjemnou situaci na silnicích. Povaujete ten úkol za splněný?
Host (Martin Červíček):
Tak samozřejmě ten úkol za splněný nemůu povaovat do doby, dokud bude na naich silnicích umírat takovýhle počet lidí. Na druhou stranu bych opravil vae tvrzení aspoň v tom smyslu, e 78 mrtvých za měsíc květen bylo samozřejmě nejvyí číslo v tomto roce, na druhou stranu je to za měsíc květen jenom o pět více ne v tom nejlepím v roce 2007. To znamená, kdy vezmu celkově ty výsledky za uplynulých pět měsíců, my se blííme výsledkům zhruba v roce 2006, který je povaován za nejúspěnějí. Z tohoto pohledu si myslím, e nastává určité uklidnění, ale myslím, e ve vztahu k létu například nemáme vyhráno.
Moderátor (Václav Moravec):
To znamená, e teď spí vaí noční můrou jsou letní měsíce červen, červenec, srpen?
Host (Martin Červíček):
Jsem ve velkém očekávání, jak dopadnou nejenom nae opatření ve vztahu k letní rekreační sezóně.
Moderátor (Václav Moravec):
Počítáte s tím, e posílíte počet těch meních regionálních Krytofů, jak to novináři nazývají?
Host (Martin Červíček):
Prosím, já opakovaně zdůrazňuji, my opravdu děláme při srovnání stejných období a dvojnásobný počet dopravně bezpečnostních akcí a není to jenom o dopravně bezpečnostních akcích. I ta výsledná činnost z takovýchto opatření je daleko vyí, ne bylo zvykem v minulosti. Take z hlediska represe si myslím, e význam regionálních akcí je zcela na místě.
Moderátor (Václav Moravec):
Počítáte tedy s tím, e přes ty následující tři měsíce červen, červenec, srpen posílíte i v meziročním srovnání počet těch regionálních dopravně bezpečnostních akcí?
Host (Martin Červíček):
Budeme pokračovat ve stejném nasazení. Já musím říct, e jsme připraveni na určité regionální akce moná trochu jiného typu, ne byla veřejnost zvyklá
Moderátor (Václav Moravec):
Můe nám prozradit?
Host (Martin Červíček):
Určitě. Jako příklad vám mohu říct, e minulý víkend jsme třeba uzavřeli celou Moravu, jiní a severní a prováděli jsme opravdu rozsáhlé dopravně bezpečnostní opatření, i ve spolupráci se slovenskou dopravní policií a my v tomto budeme pokračovat, protoe třeba severní a jiní Morava je region, kde dochází k nejvyímu nárůstu počtu usmrcených osob a my prostě na to chceme reagovat právě cíleně ve vztahu k těm problémům, kde existují.
Moderátor (Václav Moravec):
Kdy se podívám ale na statistiky, tak letos na jaře dolo ke zlomu při pohledu na statistiky úmrtí chodců a dětí při dopravních nehodách. Počet lidově řečeno smráků, při kterých zemřel chodec, se čtvrtletně zvýil o 17 procent a ta tragická bilance dál roste. Které konkrétní kroky mohou přispět ke změně a jak si máme vysvětlit tento zlom?
Host (Martin Červíček):
Tento jev nastal v prosinci minulého roku. My jsme zjistili nárůst počtu usmrcených chodců, pokračuje to i v roce 2008 a opravdu máme 16 usmrcených osob za prvních pět měsíců, to je nárůst asi o 9 a podle prvních analýz se převáně jedná o úmrtí mimo obce v noční době. Jinak řečeno, dochází zřejmě k případům, kdy neoznačený chodec je přehlédnut řidičem a dochází k těmto tragickým následkům. A opravdu si myslím, e je na místě váně přemýlet o opatřeních typu toho, e chodci v noční době by nějakým způsobem měli být reflexně označeni, protoe ten řidič samozřejmě má v tomto směru ztíenou pozici. Tímto neomlouvám, tím samozřejmě konstatuji jenom ten stav počtu usmrcených osob v noční době.
Moderátor (Václav Moravec):
Je na místě změna zákona v té souvislosti? Protoe jak donutit chodce, aby na sobě měli nějaké reflexní oblečení, náivky? Předpokládám, e nechcete, aby chodci nosili reflexní vesty v noci.
Host (Martin Červíček):
Ne, ne, ne. Já myslím, e u to tady jednou bylo a byli jsme za to kritizováni, co si vymýlíme, e chceme někoho nutit do oblékání reflexních vest. Ne. Já myslím, e to je otázka v první řadě prevence a větího uvědomění si té veřejnosti, e to je opravdu důleité, to je jedna věc. A druhá, tak odborná veřejnost se vyjadřuje k určité změně legislativy v této oblasti a já osobně nejsem proti. Myslím si, e určitá povinnost být více označen je na místě.
Moderátor (Václav Moravec):
Nakolik vám jako dopravním policistům komplikuje situaci to, e od policie odcházejí lidé, máte nedostatek lidí? Pokud se nemýlím, tak tabulkový počet dopravních policistů v celé České republice jsou 4200, ona tabulková místa, a vy máte naplněných 3,5 tisíce, to znamená 17 procent neobsazených míst. Nakolik to je komplikace, kdy máte zvyovat počet dopravně bezpečnostních akcí kvůli situaci na silnicích a zároveň máte 17 procent volných tabulek?
Host (Martin Červíček):
No tak samozřejmě se osobně moc těím na to, a nastane situace, kdy dopravní policie bude stabilizovaná a budou tyto počty naplněny.
Moderátor (Václav Moravec):
Kdy můe nastat?
Host (Martin Červíček):
Tak ten problém je samozřejmě v celé policii, co se týče neobsazenosti tabulkových míst. Já musím říct, e policie nebo vedení Policejního prezídia a vedení jednotlivých krajů vlastně pracuje na opatřeních, která mají zabezpečit větí nábor lidí do policie a cílem opravdu v tom horizontu 2-3 let je tu polici stabilizovat tak, abychom ten počet policistů měli v daleko větí míře, ne máme doposud k dispozici.
Moderátor (Václav Moravec):
Počítáte s tím, e 4200 dopravních policistů a policistek na celou Českou republiku je pro následující roky cílový stav nebo jste domluven s policejním prezidentem Oldřichem Martinů, e se to číslo bude v následujících letech jetě zvyovat, protoe 4200 dopravních policistů je pro Českou republiku málo?
Host (Martin Červíček):
Já musím říct, e od 1.1.2008 máme k dispozici zhruba o 600 pracovních míst více, ne bylo zvykem v minulosti.
Moderátor (Václav Moravec):
Ale máte je nenaplněné.
Host (Martin Červíček):
Bohuel máme je nenaplněné prozatím, v převáné větině. A samozřejmě jsme domluveni i na dalím posilování, pokud se nám bude dařit tu situaci stabilizovat a doplňovat ty stavy, které máme teďka k dispozici.
Moderátor (Václav Moravec):
Jaké číslo dopravních policistů pro celou Českou republiku byste povaoval za ideální, pokud by se vám podařilo obsadit tabulková místa? Můete prozradit to číslo?
Host (Martin Červíček):
Já myslím, e ten stav dopravních policistů při opravdu úspěném doplňování té stávající neobsazenosti by se klidně mohl pohybovat v tom horizontu 5000 policistů.
Moderátor (Václav Moravec):
To znamená, jetě 800 aby vám přidali?
Host (Martin Červíček):
Prosím, já budu opravdu teďka spokojen v té první fázi, kdy se nám podaří tu situaci stabilizovat a doplnit ty stavy, které máme k dispozici a pak, jak jsme předběně domluveni, se můeme bavit o dalím posilování. Myslím, e teď je nejdůleitějí opravdu tu situaci stabilizovat.
Moderátor (Václav Moravec):
Připomínám, e dnes je hostem u mikrofonu Rádia Impuls éf dopravních policistů Martin Červíček. Ministr dopravy Ale Řebíček ten konzultuje s experty politických stran změny v silničním zákoně a v tom takzvaném bodovém systému. Vy ty změny máte také před sebou. Existuje, pane řediteli, něco, co vás jako člena expertní skupiny mrzí, e se nepodařilo do té chystané novely silničního zákona dostat? Je něco takového?
Host (Martin Červíček):
Mě osobně mrzí, e prozatím se do novelizace 361 nedostala problematika řidičský průkaz na zkouku. To je opatření, které se týká opravdu začínajících řidičů a myslím, e by bylo zcela na místě, aby bylo realizováno v nejblií době. Na druhou stranu musím říct, e tady existuje příslib určitých jednání, kdy se klidně jetě můe stát, e se na této věci dohodneme.
Moderátor (Václav Moravec):
Vy byste si tedy přál, aby ministr dopravy společně například se stínovým ministrem dopravy Romanem Onderkou z ČSSD, aby dodali do té novely silničního zákona řidičáky na zkouku, jak se tomu říká?
Host (Martin Červíček):
Jak jsem říkal, je to předmětem určitých jednání jetě a já jsem přesvědčen, e institut řidičského průkazu na zkouku by byl velmi vítaným opatřením, zejména na tu kategorii řidičů, která začíná se svojí účastí v silničním provozu, která opravdu jetě nemá zkuenosti a která zasluhuje větí dohled.
Moderátor (Václav Moravec):
Dá se tedy říci, e řidičské průkazy na zkouku by v České republice podle těch statistik také vedly moná k zásadnějímu sníení nehodovosti, protoe jsou to mladí, nezkuení řidiči, kteří se dopoutějí závaných . . .
Host (Martin Červíček):
Určitý předpoklad tady existuje. Já jsem opravdu přesvědčený, e pokud tady bude existovat zvýená míra represe, dohledu, právě který by umoňoval institut řidičského průkazu na zkouku, tak by ano, asi to ovlivnilo i chování těchto začínajících řidičů.
Moderátor (Václav Moravec):
Kdy jsem se díval do oněch dokumentů Ministerstva dopravy, tak vylo najevo, e ústavní právo nevypovídat, pokud by tím dotyčný přivodil trestní stíhání sebe nebo osoby blízké nelze prolomit, nicméně zneuívání institutu osoby blízké navrhují experti řeit zavedením nového ohroovacího správního deliktu, který by postihl provozovatele vozidla za nesplnění povinnosti znát a sdělit údaje o řidiči vozidla, důleité pro zajitění bezpečnosti silničního provozu. Tedy, e souhlasíte s tím holandským modelem, povaujete to z pohledu dopravní policie, která si stěovala na institut osoby blízké a na výmluvy řidičů, kteří se vymlouvají na osobu blízkou, za dostatečné, ten holandský model?
Host (Martin Červíček):
Ano, povauji to za dostatečné a jsem přesvědčen o tom, e opravdu tady musí existovat rovnice, pokud policie zjistí, zadokumentuje přestupek, tak musí být včas a adresně řeen. Nesmí tady docházet k tomu, e určitá část jednání je nepostihovaná.
Moderátor (Václav Moravec):
Nově má mít také podle té novely silničního zákona, jak ji chystá ministr dopravy Ale Řebíček, nově má mít řidič povinnost pouívat reflexní vestu při nouzovém stání auta na pozemních komunikacích a reflexní vesta by se navíc měla stát součástí povinné výbavy vozidla. Předpokládám, e to povaujete také za zásadní věc.
Host (Martin Červíček):
Samozřejmě, naprosto s tím souhlasím.
Moderátor (Václav Moravec):
Novinkou by měl být také snadnějí přístup řidičů k počtu trestných bodů, které budou mít na svých těch trestných kontech, podle náměstka ministra vnitra Zdeňka Zajíčka se řidiči dostanou na víc ne 2 tisících místech po celé České republice také k výpisu stavu svého bodového účtu. Informace jim poskytnou vechna místa kontaktní sítě Czech Point, tady jsou slova náměstka ministra vnitra Zdeňka Zajíčka.
Záznam Zdeňka Zajíčka:
Jsme velmi rádi, e jsem dospěli k dohodě s Ministerstvem dopravy v tom, e bude moné na Czech Pointech vydávat právě výpisy z bodového systému řidičů a teď musíme počkat na jednu jedinou věc, technologicky je ve připraveno a právě novela zákona o silniční dopravě, která je součástí reformy nebo celého balíku reformy policie by měla znamenat ten zásadní průlom, to znamená povolení toho, abychom to na Czech Pointech mohli vydávat.
Moderátor (Václav Moravec):
Dodává náměstek ministra vnitra Zdeněk Zajíček. Řidiči by si mohli stav svého trestního bodového konta zjistit i prostřednictvím mobilu, nakolik má podle éfa dopravních policistů Martina Červíčka, hosta dneních Impulsů, lepí informování o stavu bodového systému preventivní účinek?
Host (Martin Červíček):
Tak, to je zásadní podle mě význam bodového systému. Ti řidiči se musí dozvědět včas, tak aby byli schopni přizpůsobit i ten svůj styl chování na silnicích, o stavu například přidělených počtu bodů a reagovat prostě na ten, na to svoje chování nebo na ten svůj stav na základě zadokumentování přestupků. Já musím říct, e bodový systém se zcela jistě osvědčil, 85 procent lidí, kteří se dostanou do bodového systému, následně dalí rok nespáchají přestupek. Ano, ten účel bodového systému bude plně naplněn, pokud se nám podaří zajistit samozřejmě větí informovanost, ale není jenom o počtu bodů, je to například tolik diskutovaný problém zaznamenávání přestupků stacionárními elektronickými zařízeními, tam jsme se domluvili na expertní komisi například,e tam bud existovat určité období, kdy v těchto věcech lze konat společné řízení a pokud bude spáchán přestupek a bude zaznamenán tímto zařízením, tak i ten provozovatel vozidla do určité doby se o tom přestupku musí dozvědět. Proč? Aby mohl reagovat na to, e vlastně se něčeho takového dopustil a případně přizpůsobit to své chování.
Moderátor (Václav Moravec):
Ukazuje se, e vy na jednu stranu říkáte, e onen bodový systém se osvědčil, nicméně neukazuje se, e svým způsobem stále jetě selhává právě kvůli té nízké informovanosti, kdy se podíváte na současný stav toho zákona.
Host (Martin Červíček):
Já bych neřekl, e selhává, ale souhlasím s tím, e je potřeba se této oblasti věnovat a opravdu zajistit co největí informovanost lidí o vlastně, o důsledcích toho svého jednání, navazující na bodový systém.
Moderátor (Václav Moravec):
Pojiovny počítají s tím, e by neposluní a patní řidiči měli mít méně výhodné pojistky, tady jsou slova prezidenta České asociace pojioven Ladislava Bartoníčka.
Záznam Ladislava Bartoníčka:
V případě, e řidič například by měl přestupek překročení rychlosti o 50 kilometrů a při druhém takovém přestupku způsobí dopravní nehodu, v té chvíli pojiovna bude mít monost to vyplacené plnění, které vyplatila pokozenému, regresovat na tom kůdci.
Moderátor (Václav Moravec):
Konstatuje prezident České asociace pojioven Ladislav Bartoníček. Existují, pane řediteli, nějaké odhady, jak velký preventivní účinek můou mít sankce pojioven vůči těm neposluným a patným řidičům, se kterými se také počítá?
Host (Martin Červíček):
Já bych chtěl zdůraznit, e se jedná o kategorii zhruba tří procent řidičů, kteří jsou v současné době v bodovém systému. Proč? e se jedná o nejzávanějí přestupky a jedná se o opakované spáchání a jestlie na naich silnicích se pohybuje někdo, kdo dvakrát opakovaně za sebou je zaznamenán policií za to, e překročí rychlost například o 40 kilometrů a mimo obec o 50 kilometrů nebo nedá přednost v jízdě nebo nerespektuje značení dopravní Dej přednost v jízdě a podobně, tak ano, to si myslím, e to přesně ta kategorie řidičů, kteří zasluhují větí represi, větí míru opatření ve vztahu k jejímu chování.
Moderátor (Václav Moravec):
To jsou pouze tři procenta z těch lidí, kteří dnes jsou v bodovém systému, to je relativně nízké číslo.
Host (Martin Červíček):
Zhruba se jedná o kategorii tří procent řidičů, kteří jsou v bodovém systému a já právě na tom deklaruji, e to je opravdu ta nejzásadnějí skupina řidičů, kteří páchají ty nejzávanějí přestupky, to znamená, jestlie se dneska bavíme zhruba o 95 procentech lidí, kteří na silnicích čas od času spáchají nějaký přestupek, tak prostě to není tato kategorie.
Moderátor (Václav Moravec):
Kdy se dívám do návrhu onoho silničního zákona a změn bodového systému, co bezesporu větinu posluchačů Impulsu teď bude zajímat, tak beze změny zůstává trestání alkoholu a drog v souvislosti s body, trestání rychlosti a trestání telefonování. Máte k tomu znaménko plus nebo mínus nebo vy osobně byste si přál, aby tam nějaké změny u těchto trestů, k nějakým změnám dolo?
Host (Martin Červíček):
Já osobně jsem rád, e ádné změny v těchto přestupcích nejsou.
Moderátor (Václav Moravec):
Prosadil jste lidově řečeno svou, upravení bodů za nesvícení tak, e bodově bude ohodnocen jen ten, kdo nesvítí za sníené viditelnosti, to je jedna z věcí, druhá z věcí, zvýí se počet bodů za nezastavení před přechodem ze 4 na 4 body, za nepřipoutání se nebo nepouití přilby nebo autosedačky ze 2 na 3 a za neoprávněné pouití modrého majáčku z 1 bodu na 4. Kdy se podíváme na tu poslední věc, neoprávněné pouití modrého majáčku, to se týká, předpokládám správně, pouze policistů a zdravotníků.
Host (Martin Červíček):
Pokud někdo zneuívá . . .
Moderátor (Václav Moravec):
A jak to ale prokazovat? Nakolik vy, jako dopravní policisté nebo policie vůbec evidujete statistiky, kdy je zneuíván modrý majáček v České republice?
Host (Martin Červíček):
Tak, samozřejmě tyto statistiky máme, na druhou stranu já musím říct, e vekeré změny v bodovém systému jsou směrovány k cíli, abychom odstranili z bodového systému přestupky, které nemají bezprostřední souvislost s těmi tragickými dopravními nehodami. Proto například z toho bodového systému mizí přestupky zákazy zastavení, stání, osvětlení a podobně, protoe to nepovaujeme opravdu za tu bezprostřední příčinu těch dopravních nehod, o kterých jsem se zmínil. Na druhou stranu, jestlie tady máme výrazný počet usmrcených osob v souvislosti s nepouíváním zádrných systémů bezpečnostních, minulý rok to bylo 200 osob, který pravděpodobně byly usmrceny kvůli tomu, e nebyly připoutány, pokud tady máme nadále výrazný počet usmrcených osob kvůli tomu, e nepouívají přilby nebo bezprostředně před spácháním dopravní nehody například telefonují a podobně, tak já jsem straně rád, e se zaměřujeme i na tyto přestupky.
Moderátor (Václav Moravec):
Kdy se podívám do dalích změn bodového systému, ke kterým by mohlo dojít od 1. ledna přítího roku a které jsou v oněch návrzích, které teď projednává ministr dopravy Ale Řebíček s politiky z jednotlivých politických stran, tak nové bodové ohodnocení se má týkat bránění v předjídění 6 bodů. Není to příli vysoké? Bránit předjídění 6 bodů.
Host (Martin Červíček):
Tak je to určitá reakce na ten nevar, který se objevuje na naich silnicích. Já sám jezdím po naich silnicích a myslím si, e to jsou prostě neuvěřitelné zlozvyky, které pramení z určité netolerance, bezohlednosti a ohroují samozřejmě i ostatní účastníky silničního provozu.
Moderátor (Václav Moravec):
Vy se často setkáváte s tím, e vám někdo brání v předjídění?
Host (Martin Červíček):
Tak já jezdím poměrně dost často v civilním vozidle a samozřejmě v uniformě, velmi často se s tím setkávám a docela i velmi často na to reaguji.
Moderátor (Václav Moravec):
Počkejte, e zastavíte toho řidiče?
Host (Martin Červíček):
No, stávají se takové případy.
Moderátor (Václav Moravec):
Ne, počkejte, ale teď mi řekněte, vy jste éfem dopravních policistů. Co mám dělat jako já řidič, jedu po dálnici 130 a bliká na mě silniční pirát a to logicky on, já mohu být pokutován za to, e dodruji rychlost a on na mě bliká, troubí a můe se zbláznit, protoe já můu bránit jeho předjídění a jeho pirátské jízdě? Jak se to bude rozliovat?
Host (Martin Červíček):
Víte, to jsou přesně ty nevary, které se objevují na naich silnicích a my jsme deklarovali teďka v nedávné minulosti, e opravdu budeme v daleko větí míře se pohybovat v provozu v neoznačených vozidlech právě s cílem postihovat přestupky tohoto charakteru. To znamená, my samozřejmě víme moc dobře o tom, e pokud jsme na kontrolních stanovitích v označených vozidlech, tak větina účastníků silničního provozu přizpůsobí rychlost, chování pravidlům silničního provozu. V momentě, kdy odjídí z toho kontrolního stanovitě nebo ho míjí, tak samozřejmě se hodně velká část řidičů vrací do toho svého původního chování. A my chceme opravdu ovlivňovat ty zásadní věci a proto jsme řekli, e budeme v daleko větí míře provádět výkon sluby právě z těch neoznačených vozidel, budeme to monitorovat, budeme to zaznamenávat na záznamové zařízení a následně samozřejmě to bude mít tu souvislosti represivní.
Moderátor (Václav Moravec):
A poslední věc, týkající se bodového systému, nové bodové hodnocení se má také týkat nedodrení bezpečné vzdálenosti mezi auty. Bodováno dvěma body. Ale je spor o to, co to je vlastně ona bezpečná vzdálenost mezi auty a jak ji budete vy jako policisté odhadovat? Jak s tímto bodovým uplatněním těch dvou trestných bodů za nedodrení bezpečné vzdálenosti mezi auty, jak to vlastně měřit?
Host (Martin Červíček):
V současné době jsme ve fázi diskuse, jestli to lze vůbec právně upravit v zákoně 361 tak, aby to vůbec bylo moné postihovat ze strany policie. Obecně k tomu lze říct, e samozřejmě policie toto můe postihovat, pokud opravdu tady bude nějaké, odpovídat tomu, co to je nedodrení bezpečné vzdálenosti a bude to mono dokumentovat opravdu tou záznamovou technikou, kterou máme k dispozici nebo kterou chceme i dokoupit, co se týče vybavení policie
Moderátor (Václav Moravec):
Jak byste se klonil vy osobně, protoe beze sporu, pokud se nemýlím, v Německu to jsou dvě vteřiny, ona bezpečná vzdálenost, aby auto bylo schopno ubrzdit. Tam říkám, ten limit daný časem dvou vteřin. Kloníte se k nějakému modelu, který by se měl dostat do české právní normy v souvislosti s tou definicí bezpečné vzdálenosti?
Host (Martin Červíček):
Já musím zopakovat, e opravdu v současné době probíhá diskuse odborníků, jak legislativně případně toto ustanovení vůbec upravit. Já myslím, e ta reakce je hodně zaměřena na ten nevar, který dnes a denně vidíte, kdy například jedno auto jede přilepené za druhým a jede delí dobu a myslím si, e to lze u dokumentovat a nějakým způsobem zaznamenávat. A opravdu je to věc legislativního návrhu, jak by byl schválen a jestli opravdu by byl smysluplný. A pak říkám jednu věc, pokud by to bylo moné postihovat a pokud by bylo moné obstarávat důkazy v tomto smyslu, tak, jak to bude upravené, tak je opravdu velmi důleité, aby policie se na to zaměřila a zkusila tyto přestupky postihovat. |
|